Yleistä
Käyttäessä Sisustustalo J. Lehmusto Oy:n (Palvelun tarjoaja) ylläpitämää verkkokauppaa (Palvelu) käyttäjä sitoutuu noudattamaan kauppa-ja toimitusehtoja.
Palvelu on tarkoitettu Suomessa asuville yksityisille kuluttajille sekä yrityksille. Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske palvelua käyttäviä yrityksiä.
Palvelun tarjoajan yhteystiedot:
Sisustustalo J. Lehmusto Oy, Y-tunnus: 0855016-2 Kasarmikatu 5, 13100 Hämeenlinna, sähköposti: asiakaspalvelu@lehmusto.fi
Puh. 03 6824 611
Asiakaspalvelun ja myymälän aukioloajat:
ma-pe 10-18
la 10-14
Tilaaminen
Tuotteita voi tilata ilman rekisteröitymistä. Tilauksen yhteydessä tulee antaa kaikki vaadittavat yhteystiedot. Tuotteet tilataan verkkokaupasta siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ne kassalla. Valitse haluamasi toimitus- ja maksutapa. Yli 100€ tilaukset toimitetaan ilman toimituskuluja noutopisteeseen (Posti tai Matkahuolto). Sitova kauppasopimus syntyy, kun saat tilausvahvistuksen. Tilausvahvistus lähetetään antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos et saa tilausvahvistusta, ota yhteyttä meihin. Sisustustalo Lehmustolla on oikeus olla hyväksymättä tilausta esimerkiksi, jos tuotetta tai sitä korvaavaa tuotetta ei ole enää saatavilla. Tässä tapauksessa olemme aina yhteydessä tilaajaan. Tilaustuotteiden osalta, jotka jäävät jälkitoimitukseen olemme aina yhteydessä tilaajaan toimitusajasta. Arvioidut toimitusajat on kerrottu tuotteen kohdalla verkkokaupassa.
Maksaminen ja maksutavat
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oy yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.
Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. Paytrail näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.
Mobiilimaksutavat MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa. Apple Pay on Apple-laitteessa toimiva palvelu, jolla voi maksaa ostoksia laitteeseen liitetyltä maksukortilta.
Lasku- ja osamaksupalvelun Paytrailin kautta tarjoaa Walley ja OP Lasku. Walley tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille. Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.
OP Laskulla saat ostoksillesi 45 päivää korotonta maksuaikaa tai voit halutessasi maksaa osissa.
Toimitukset ja toimituskulut
Tilaukset pyritään toimittamaan mahdollisimman pian tilaajalle. Tilaustuotteiden arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tuotteen kohdalla verkkokaupassa. Varastossamme olevien tuotteiden arvioitu toimitusaika on 1-3 arkipäivää. Tilaukset pyritään lähettämään varastostamme viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä. Toimitustapoina käytämme Matkahuoltoa ja Postia sekä suurempien toimituksien yhteydessä näiden lisäksi parhaiten toimittamiseen soveltuvaa toimitustapaa. Myös oma kuljetuksemme on mahdollinen – tästä sovitaan tapauskohtaisesti tilaajan kanssa. Jos käytetään meidän omaa kuljetusta, toimitukseen sisältyy aina sisälle kanto ja tavaran purkaminen pakkauksesta. Oman kuljetuksemme yhteydessä myös asennuspalvelu on mahdollinen, tästä sovitaan aina tapauskohtaisesti tilaajan kanssa.
Noutaminen myymälästä on aina veloituksetonta. Myymälästä noudettavat tuotteet on aina mahdollista saada valmiiksi koottuina. Tästä sovitaan tilaajan kanssa.
Asiakas voi valita tilauksen toimitustavaksi joko noudon myymälästä (Hämeenlinna) tai toimituksen kolmannen osapuolen välityksellä. Tuotteet toimitetaan joko Matkahuollon tai Postin toimipisteeseen tai kotiovelle, jos kotiintoimitus on valittu. Suuremmat tuotteet (esim. sohvat) toimitetaan aina kotiovelle (kerrostaloissa alaovi) kolmannen osapuolen toimittamana ellei sovita meidän omasta kuljetuksesta. Oma kuljetuksemme sisältää sisälle kannon ja tuotteen purkamisen pakkauksesta.
Tilaukset yli 100 € ovat maksuttomia Suomeen noutopisteeseen. Alle 100 € tilauksesta perimme 9 € toimitusmaksun. Kotiovelle toimitus maksaa 19 € Varastotuotteet toimitetaan pääsääntöisesti viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä. Kun kyseessä on kooltaan tai painoltaan tuote, jonka kuljetuksessa on käytettävä kuljetusliikettä, on toimitusaika riippuvainen kuljetusliikkeen aikatauluista. Kun valitaan kotiinkuljetus, tuotteet toimitetaan annettuun osoitteeseen. Jos tarvitset tuotteelle sisään kannon, otathan yhteyttä myymäläämme. Me emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai tästä aiheutuvista välillisistä haitoista tai kustannuksista. Kuljetuspalveluntarjoaja vastaa tuotteen häviämisestä tai rikkoutumisesta kuljetuksen aikana.
Tilauksen muuttaminen tai peruuttaminen
Jos haluat tilauksen jälkeen muuttaa tilauksen sisältöä tai peruuttaa tilauksen, ota mahdollisimman pian yhteyttä asiakaspalveluumme. Tilausta ei ole mahdollista muuttaa tai peruuttaa tuotteissa, jotka valmistetaan asiakkaalle tilauksesta. Mikäli mahdollisesti saatu kampanjaetu tai rahtivapaus ei enää tilauksen muutoksen jälkeen täyty jäljelle jääville tuotteille, huomioidaan se hyvitystä tehdessä.
Palauttaminen
Asiakkaalla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen oikeus palauttaa käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa oleva tuote ilmoittamalla siitä meille neljäntoista (14) päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palauttamisilmoitus tulee tehdä puhelimitse (03 6824 611, ma-pe klo 10–18) tai sähköpostilla asiakaspalvelu@lehmusto.fi. Asiakas maksaa itse palautuksesta aiheutuvat kustannukset.
Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäisessä pakkauksessa, sekä siinä kunnossa kun se on vastaanotettu. Palautettavan tuotteen tulee sisältää kaikki osat, käyttö- sekä hoito-ohjeet. Tuotteella, joka on valmistettu asiakkaan erikoistoivomusten, -mittojen tai poikkeaa normaalituotteesta asiakkaan toivomuksen mukaisesti, ei ole palautusoikeutta. Hygieniatuotteet, (esim. tyynyt, peitteet, patjat, patjasuojat, lakanat, tyynyliinat ja muu vastaavan tuotteet) tulee palauttaa avaamattomissa alkuperäispakkauksissa. Suoritamme palautuksen asiakkaan käyttämälle maksutavalle. Mikäli palauttamisen jälkeen mahdollisesti saatu kampanjaetu tai rahtivapaus ei enää täyty jäljelle jääville tuotteille, huomioidaan se hyvitystä tehdessä.
Palautusoikeus ei koske tilauksesta valmistettavia tuotteita. joita on muunneltu asiakkaan toivomusten mukaisiksi. Esimerkiksi sohva, nojatuoli tai muu verhoiltu tuote, johon on valittu verhoilumateriaali tai väri tilaajan toimesta. Palautusoikeus ei koske kokoamista ja asentamista vaativia tuotteita. Mikäli olet epävarma kokoamista tai asentamista vaativan tuotteen pitämisestä, tulee sinun tehdä päätös palautuksen suhteen ennen, kuin kokoat tai asennat sen paikalleen. Noutamatta jätetyistä tilauksista peritään siihen kohdistuneet rahtikustannukset.
Mikäli sinulla on kysyttävää palautukseen liittyen, olethan yhteydessä meihin.
Väärä tuote tai tuote loppunut varastosta
Jos on tapahtunut vahinko ja saat väärän tuotteen, olethan yhteydessä meihin mahdollisimman pian. Käsittelemme asian ensi tilassa ja saat oikean/korvaavan tuotteen mahdollisimman pian. Jos verkkokaupan saldoissa on tapahtunut virhe eli verkkokauppa näyttää, että tuotetta on varastossa, mutta se päässytkin loppumaan, olemme pikaisesti yhteydessä ja kerromme tuotteen toimitusajan.
Reklamaatio, viallinen tai vahingoittunut tuote
Jos saamasi tuote on viallinen tai vahingoittunut kuljetuksen aikana, ota valokuvat sekä pakkauksesta että tuotteesta ja lähetä kuvat ja lisätiedot tilauksestasi asiakaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu@lehmusto.fi kolmen päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Säilytä aina vahingoittunut kuljetuspakkaus. Olethan kaikissa ongelmatapauksissa yhteydessä meihin. Vastaamme reklamaation aiheuttaman vaihdon toimituskuluista.
Hinnat
Kaikki tuotteiden hinnat sisältävät Alv 25,5 %. Pidätämme oikeuden olla myymättä tuotetta ilmoitetulla hinnalla, jos hintaan kohdistuu tekninen virhe tai tuotteen hankintahinta on muuttunut. Kuvatussa virheellisen hinnan tilanteessa olemme aina yhteydessä tilauksen tekijään ennen tilauksen uudelleen käsittelyä, ja tilauksen peruuttaminen on mahdollista.
Ylivoimainen este (force majeure)
Emme ole velvollisia toimittamaan tilausta, jos sopimuksen täyttäminen estyy tai viivästyy syystä, joka on meidän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella.
Ylivoimainen este on ennalta arvaamaton tapahtuma, joka estää tai tekee kohtuuttoman vaikeaksi osapuolen sopimusvelvoitteiden täyttämisen määräajassa. Tällaisia tapahtumia ovat viranomaisen toimenpiteet, tietoverkon toiminnan häiriöt, sähkökatkokset, varkaudet, luonnonmullistukset, tulipalot, sota tai sen uhka, kapinat, mellakat, terrorismi ja työtaistelutoimenpiteet tai muu yhtä merkittävä ja epätavallinen osapuolista riippumaton syy.
Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä verkkokauppiaalla että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.
Pidätämme oikeuden kaikkiin muutoksiin tilaus- ja toimitusehdoissa.
Riitojen ratkaisu
Riitojen ratkaisuun sovelletaan Suomen lakia.